Rewolucyjny zestaw, który umożliwi dostarczenie Internetu LTE do Twojego domu poprzez wykorzystanie kabla TV/SAT. Dzięki zastosowaniu zewnętrznego modemu możesz uzyskać znaczącą poprawę mocy sygnału oraz korzystać z Internetu LTE wykorzystując dotychczasową instalację telewizyjną. Do instalacji zestawu można wykorzystać istniejącą instalację antenową TV (satelitarnej bądź naziemnej) przesyłając po jednym kablu koncentrycznym zarówno sygnał TV jak i Internet LTE. Do udostępnienia Internetu wewnątrz domu lub mieszkania służy router Wi-Fi IDU-100. Router posiada również 4 porty LAN, przez co umożliwia podłączenie urządzeń zewnętrznych, takich jak dekoder STB czy komputer PC poprzez kabel Ethernet.
Cechy i funkcje
W zestawie
Do pobrania
FAQ
Jak kupić
Regulaminy i cenniki
Cechy i funkcje
Dostęp do Internetu w technologii LTE
Wskaźnik poziomu sygnału na routerze IDU-100
Rozbudowane i intuicyjne WebGui do zarządzania routerem
Przycisk łączenia się z sieci Wi-Fi poprzez system WPS
* do działania zestawu ODU-IDU nie jest wymagana antena satelitarna. Zestaw działa również poprzez podłączenie kablem koncentrycznym tylko pomiędzy ODU-IDU.
Co to jest Domowy Internet (ODU/IDU)?
Jest to zestaw sprzętu zapewniający dostęp do szerokopasmowego Internetu LTE w lokalizacjach, gdzie dotychczas było to nieosiągalne. Zestaw składa się z modemu zewnętrznego LTE (ODU-100), który należy połączyć kablem koncentrycznym z routerem Wi-Fi (IDU-100) znajdującym się wewnątrz budynku. Do montażu i podłączenia zestawu można wykorzystać istniejącą instalację satelitarną lub naziemną DVB-T. Nie wpłynie to na jej dotychczasową pracę.
Jak to zamontować?
Modem zewnętrzny ODU-100 z jednej strony łączymy z anteną satelitarną lub anteną naziemną. Z drugiej strony podłączamy kabel koncentryczny do routera Wi-Fi (IDU-100), który znajduje się wewnątrz budynku. Na koniec router Wi-Fi łączymy z dekoderem.
Czy zestaw "Internetu domowego LTE" muszę kupić razem z telewizją?
Nie. Zestaw "Internetu domowego LTE" można kupić oddzielnie. Nie jest wymagane kupno pakietu telewizyjnego.
Czy mogę kupić tylko modem zewnętrzny ODU-100?
Nie, modem zewnętrzny ODU-100 można kupić tylko w zestawie z routerem IDU-100.
Czy do modemu zewnętrznego ODU-100 mogę podłączyć dowolny router?
Nie, do modemu zewnętrznego ODU-100 można podłączyć wyłącznie router IDU-100, który jest specjalnie przystosowany do odbioru Internetu Domowego LTE.
Czy zestaw musi być zamontowany razem z instalacją TV satelitarnej?
Nie, do korzystania z zestawu nie jest wymagany zestaw do odbioru TV. Wymagane jest połączenie urządzenia IDU-100 oraz ODU-100 kablem koncentrycznym.
Mam instalację TV naziemnej DVB-T, czy mogę na niej zamontować zestaw "Internetu domowego LTE"?
Wykorzystanie instalacji TV naziemnej DVB-T nie wpłynie na pracę zestawu oraz na odbiór sygnału. Istnieją jednak pewne ograniczenia w czasie montażu. Więcej szczegółów dostępne jest w elektronicznej instrukcji urządzenia.
Jaki rodzaj kabla należy użyć?
Do instalacji zaleca się wybór kabla koncentrycznego o impedancji 75 Ohm dobrej jakości tj. co najwyżej o tłumieniu ~25dB/100m (na 2GHz) i rezystancji 16,85 Ohm/km.
Jakość kabla wpływa na tłumienie sygnału, jak również spadek napięcia poniżej wymaganego progu dla LNB.
Tanie (niskiej jakości) lub stare kable mogą charakteryzować się zbyt dużym tłumieniem i negatywnie wpływać na odbiór programów oraz pracę zestawu internetowego (stare kable mogą wymagać wymiany).
Jaka może być maksymalna długość kabla?
Długość kabla pomiędzy ODU, a IDU nie powinna przekraczać 30m oraz 10m pomiędzy IDU a dekoderem STB.
Mam instalację TV z multiswitchem, czy na tej instalacji mogę zamontować zestaw "Internetu domowego LTE"?
Nie, do korzystania z zestawu Internetu Domowego LTE nie można stosować instalacji TV opartych o multiswitch.
Posiadam dekoder satelitarny który nie jest z Cyfrowego Polsatu. Czy mogę podłączyć zestaw "Internetu domowego LTE"?
Tak. Do zestawu "Internetu domowego LTE" można podłączyć dowolny dekoder satelitarny.
Czy mogę sam zainstalować zestaw "Internetu domowego LTE"?
Instalację zestawu dokonuje wykwalifikowany instalator współpracujący z Cyfrowym Polsatem.
Jak zaktualizować oprogramowanie ODU i IDU?
Oprogramowanie aktualizowane jest automatycznie. Dostępna jest również opcja manualnej aktualizacji poprzez stronę zarządzania WebGUI. Aktualne oprogramowanie dostępne jest tutaj.
Na czym polega przewaga ODU i IDU nad zestawem modem USB + antena kominowa +router Edimax?
Zaletą ODU i IDU jest wykorzystanie istniejącej instalacji antenowej, która jest wymagana podczas korzystania z TV Sat lub DVB-T. Dodatkowo odległość między urządzeniami może wynosić do 30m, gdzie długość kabla łączącego antenę zewnętrzną z modemem wpiętym do routera Edimax to około 10m.
Na czym polega przewaga ODU i IDU względem routera stacjonarnego np. Huawei B593s?
W prosty sposób jesteś w zasięgu LTE, który wcześniej mógł być nieosiągalny wewnątrz budynku podczas stosowania routera stacjonarnego.
Po podłączeniu zestawu mam zakłócenia na kanałach HD oraz obraz zawiesza się podczas oglądania TV, co powinienem zrobić?
Należy upewnić się, że antena satelitarna jest prawidłowo ustawiona. Jeżeli wcześniej antena nie była ustawiona w najlepszy możliwym dla niej położeniu, to po instalacji zestawu ODU i IDU może wystąpić problem z prawidłowym odbiorem sygnału. Jeżeli problem będzie nadal występował, to należy skontaktować się z wykwalifikowanym instalatorem, który montował zestaw "Internetu domowego LTE".
Dlaczego diody na routerze IDU-100 świecą w nietypowy sposób (świecą na przemian kolejno od góry do dołu)? Trwa automatyczny proces zdalnej aktualizacji, zabronione jest w tym czasie odłączenie zasilania IDU-100. Należy odczekać od 5 do 10min na zakończenie procesu aktualizacji.
Co zrobić jeśli po aktualizacji strona zarządzająca (WebGUI) dziwnie wyświetla tekst? Na przykład: "menu7", "menu8", "hint5" itd.
Należy wyczyścić pliki tymczasowe (cache i cookies) w przeglądarce internetowej.
Co zrobić, gdy pojawia się komunikat o braku komunikacji pomiędzy urządzeniami IDU-100 a ODU-100?
Jedną z przyczyn braku komunikacji między IDU a ODU jest proces zdalnej aktualizacji. W takim przypadku należy odczekać 10 minut. Jeśli po tym czasie komunikacja pomiędzy urządzeniami nie zostanie wznowiona należy przejść do kolejnego podpunktu.
Należy sprawdzić działanie diody LED na urządzeniu ODU-100. Jeżeli dioda nie została wcześniej wyłączona w panelu zarządzającym to powinna ona się świecić (kolor w zależności od mocy odbieranego sygnału LTE). Nieświecąca dioda sygnalizuje brak zasilania modemu zewnętrznego ODU-100. W takim przypadku zalecane jest sprawdzenie fizycznego połączenia (kabel, złącza) pomiędzy IDU-100 a ODU-100.
Kolejnym możliwym rozwiązaniem jest restart prądowy zestawu. Należy odłączyć dekoder od IDU (jeśli jest podłączony), następnie wyłączyć i włączyć router Wi-Fi IDU-100 za pomocą przycisku Power znajdującego się obok wejścia zasilania (tylna część obudowy urządzenia).
Jeżeli wszystkie powyższe podpunkty nie rozwiązują problemu należy skontaktować się z działem obsługi klienta.
Chcę zwrócić Zestaw Domowego Internetu LTE, po skorzystaniu z oferty "Internetu na próbę". Kto wykonuje demontaż, jaka jest opłata, co należy zwrócić (modem, router, mocowania, kable?).
Demontaż wykonuje Klient lub instalator w porozumieniu z Klientem na podstawie własnych ustaleń. Cyfrowy Polsat nie wykonuje demontażu. Klient zwraca cały zestaw (modem, router, mocowania, zasilacz, opakowanie).
Ile trwa i czy mogę przedłużyć pakiet Darmowe Noce? Dopiero po 3 miesiącach Klient zobowiązany jest do opłaty za pakiet Darmowe Noce. W każdej chwili można zrezygnować z tej promocji. Jeśli już na etapie zawierania umowy zrezygnuje się z promocji Darmowe Noce, nie ma możliwości skorzystania z promocji w późniejszym czasie