INFORMACJA CYFROWY POLSAT S.A. O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW W ZAKRESIE OBSŁUGI W PUNKTACH SPRZEDAŻY
Kto będzie przetwarzał dane osobowe i jak się z nim skontaktować
1. CYFROWY POLSAT S.A., ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa jest administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Żądania, oświadczenia i wszelką korespondencję dotyczącą danych osobowych należy kierować telefonicznie do Działu Obsługi Klienta (tel. 601102601), pisemnie na adres: CYFROWY POLSAT sp. z o.o. - Reklamacje, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa, pocztą elektroniczną na adres bok@polsatbox.pl, a także pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie sprzedaży (obsługi).
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować: elektronicznie na adres iod@cyfrowypolsat.pl lub pisemnie na ww. adres siedziby administratora z dopiskiem „Inspektor ochrony danych".
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
3. Dane osobowe są przetwarzane:
- w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów CYFROWY POLSAT, takich jak poprawa jakości świadczonych usług w tym obsługa zgłoszeń kierowanych do CYFROWY POLSAT i umawianie wizyt w Punkcie obsługi sprzedaży POS, pozyskiwania informacji o potrzebach zakupowych klientów, pozyskania informacji o rezygnacji z usług CYFROWY POLSAT, przyjmowania zgłoszeń technicznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- w celu przygotowania podsumowania potrzeb klienta dla celów określonych w I powyżej z użyciem sztucznej inteligencji bez modułu uczenia maszynowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO co stanowi prawnie uzasadniony interes CYFROWEGO POLSATU
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów CYFROWEGO POLSATU lub strony trzeciej, takich jak: cele wewnętrzne związane ze świadczeniem Usług oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym cele dowodowe, analityczne i statystyczne obejmujące także tworzenie modeli statystycznych - na podstawie art. 6 ust.1 lit f RODO.
4. Podanie danych nie jest wymogiem ustawowym, ale jest niezbędne do realizacji celów określonych w punkcie I-III powyżej.
Komu dane osobowe będą przekazywane
5. Dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: podmiotom świadczącym administratorowi usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym partnerom IT, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, innym podwykonawcom w zakresie obsługi klienta, podmiotom uprawionym na podstawie przepisów prawa
6. Dane osobowe mogą być przekazywane do państw/organizacji międzynarodowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, gdy państwa/organizacje te na podstawie decyzji Komisji Europejskiej zostały uznane za zapewniające adekwatny stopień ochrony danych osobowych do stopnia ochrony obowiązującego na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń, które mogą polegać na skorzystaniu z wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub klauzul umownych dopuszczonych przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a ich kopie można uzyskać na wniosek złożony w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane
7. Dane osobowe będą przetwarzane do zakończenia obsługi zgłoszenia, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz do momentu zakończenia postępowań cywilnych, egzekucyjnych, administracyjnych i karnych wymagających przetwarzania danych.
Jakie prawa przysługują w odniesieniu do danych osobowych i automatyczne decyzje
8. Przysługuje Pani/Panu prawo informacji i dostępu do danych, sprostowania danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych dostarczonych administratorowi.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu administratora lub podmiotu trzeciego, w tym profilowania, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, oraz do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania,
10. Powyższe żądania i oświadczenia należy składać w sposób wskazany w pkt 1 powyżej.
11. Proces nie podlega zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, o którym mowa w art. 22 RODO.
Gdzie można złożyć skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych
12. Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.