Zawiadomienie o zmianie umowy i regulaminu świadczenia usług Telewizji - nowe prawo komunikacji elektronicznej
Cyfrowy Polsat S.A. informuje, iż w dniu 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej, która zastąpi obecnie obowiązującą ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Zawiadomienie to jest dostarczane zgodnie z ustawą z dnia 12 lipca 2024 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo komunikacji elektronicznej. W treści zawiadomienia stosowane są nowe określenia wprowadzone przez nową ustawę.
W związku z tą zmianą prawa, zmianie ulegną warunki umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych TELEWIZJI zawartych przed dniem 10 listopada 2024 r., w tym określone w regulaminie świadczenia tych usług.
Zakres zmian obejmuje:
1. Tryb i warunki dokonywania zmian umowy
Dotychczasowe postanowienia umowy i regulaminu, dotyczące warunków dokonywania przez Cyfrowy Polsat jednostronnej zmiany warunków umowy, w tym regulaminu i cennika - zostają zaktualizowane i zastąpione treścią poniżej:
1. Cyfrowy Polsat może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku:
1) gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika:
a) bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług,
b) z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
2) gdy proponowane zmiany:
a) są wyłącznie na korzyść Abonenta, w tym powodują obniżenie cen usług komunikacji elektronicznej lub dodanie nowej usługi,
b) mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają za sobą negatywnych skutków dla Abonenta.
2. Cyfrowy Polsat podaje do publicznej wiadomości przez publikację na www.polsatbox.pl treść proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
3. Bezzwłocznie po publikacji na stronie internetowej treści proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, Cyfrowy Polsat doręcza Abonentowi treść proponowanych zmian na trwałym nośniku.
4. W przypadku braku akceptacji tych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, Abonent może wypowiedzieć Umowę, w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia tych zmian w życie. W takim przypadku Cyfrowy Polsat może żądać od Abonenta zwrotu ulgi, wskazanej w Umowie.
Dotychczasowe postanowienia umowy, określające sposób informowania Abonentów o zmianie warunków umowy dotyczących zmiany programów w pakietach (wskazanej w regulaminie) - zostają zaktualizowane i zastąpione poniższą treścią:
1. Cyfrowy Polsat podaje do publicznej wiadomości przez publikację na www.polsatbox.pl treść proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie.
2. Cyfrowy Polsat doręcza Abonentowi treść proponowanych zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie, na trwałym nośniku, w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie doręczenia zmian w innej formie, wskazując w tym celu adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, o ile Cyfrowy Polsat umożliwia korzystanie w tym celu z innego środka komunikacji elektronicznej.
3. W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, w tym określonych w Regulaminie lub Cenniku, Abonent może wypowiedzieć Umowę, w terminie nie krótszym niż do dnia wejścia tych zmian w życie. W takim przypadku Cyfrowemu Polsatowi nie przysługuje zwrot ulgi, wskazanej w Umowie.
2. Zawieszenie lub organicznie świadczenia usług oraz wypowiedzenie umowy w przypadku opóźnienia w płatności
W regulaminie zostają dodane nowe postanowienia, dotyczące zawieszenia, ograniczenia i wypowiedzenia umowy w przypadku, gdy Abonent opóźnia się z zapłatą za usługi - o poniższej treści:
1. Jeżeli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczoną Usługę, Cyfrowy Polsat powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi.
2. Jeżeli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia tego powiadomienia, Cyfrowy Polsat może zawiesić świadczenie tej usługi.Zawieszenie skutkuje blokadą Usługi.
3. W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości należności z tytułu świadczenia Usługi, zawieszenie świadczenia Usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego, pod warunkiem zapłaty bezspornych należności.
4. Cyfrowy Polsat niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności z tytułu świadczenia Usługi, wznawia jej świadczenie.
5. Jeżeli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia Usługi nie ustały przyczyny jej zawieszenia, Cyfrowy Polsat powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego powiadomienia w przypadku gdy Abonent nie zapłaci zaległych należności.
6. Powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia Usługi albo o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta, Cyfrowy Polsat doręcza na trwałym nośniku: pisemnie na adres korespondencyjny, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej, za pomocą SMS lub na adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeżeli Cyfrowy Polsat umożliwia korzystanie z innego środka komunikacji elektronicznej.
3. Uprawnienie do wypowiedzenia umowy z winy dostawcy
W umowie zostają dodane nowe postanowienia, dotyczące warunków rozwiązania Umowy z winy Cyfrowego Polsatu - o poniższej treści:
Abonent będący konsumentem po wyczerpaniu drogi reklamacyjnej może, poza uprawnieniem do dochodzenia odszkodowania z nienależytego wykonania Umowy, wypowiedzieć Umowę z winy Cyfrowego Polsatu bez zachowania okresu wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym w przypadku występowania znaczących, stałych lub częstych, rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług telekomunikacyjnych (z wyłączeniem usługi dostępu do internetu), a warunkami określonymi w Umowie. W takim przypadku Cyfrowemu Polsatowi nie przysługuje zwrot ulgi, wskazanej w Umowie.
4. Usługa fakultatywnego obciążania rachunku
W regulaminie zostają dodane nowe postanowienia, dotyczące usługi fakultatywnego obciążania rachunku - o poniższej treści:
1. Usługa Fakultatywnego Obciążenia Rachunku polega na pośredniczeniu przez Cyfrowy Polsat w sprzedaży lub świadczeniu usług, której wartość jest uwzględniona na Rachunku.
2. W ramach Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku Abonent może skorzystać z usługi polegającej na pośredniczeniu w sprzedaży lub świadczeniu usług, w ten sposób że Abonent może złożyć zamówienie i uzyskać dostęp, za pośrednictwem Cyfrowego Polsatu, do usługi świadczonej przez inny podmiot.
3. Abonent może korzystać z Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku po wyrażeniu uprzedniej zgody na jej uruchomienie.
4. Zgoda, o której mowa w ust. powyżej, może zostać udzielona poprzez wybór progu kwotowego dla Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku, dla każdego Okresu rozliczeniowego.
5. Cyfrowy Polsat oferuje Abonentom następujące progi kwotowe (limity): 0 zł, 35 zł, 70 zł i 100 zł. W przypadku gdy Abonent, udzielając zgody nie określił progu kwotowego, próg wynosi 70 zł dla każdego Okresu rozliczeniowego.
6. W momencie osiągnięcia progu kwotowego Abonent zostanie natychmiast poinformowany o tym fakcie oraz zostanie zablokowana możliwość nabywania towarów lub usług z wykorzystaniem Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku. Po osiągnięciu progu kwotowego w danym Okresie rozliczeniowym świadczenie Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku jest możliwe wyłącznie po określeniu przez Abonenta wyższego progu kwotowego, do wysokości tego progu.
7. Zmiana przez Abonenta, wysokości progu na kwotę niewystarczającą na pokrycie opłat za wybrane przez Abonenta Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku, będzie skutkowało wyłączeniem usługi świadczonej w sposób powtarzalny z końcem okresu, za który została pobrana opłata.
8. Niezależnie od wymogu zgody na Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku, dla każdej aktywacji w ramach Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku, wymagane jest dokonanie przez Abonenta autoryzacji takiej transakcji, przy pomocy co najmniej jednego z elementów uwierzytelniania (wiedza, posiadanie, cechy). W przypadku usług świadczonych w sposób powtarzalny, autoryzacja może dotyczyć więcej niż jednego obciążenia.
9. Abonent może w każdym czasie, w sposób prosty i wolny od opłat wycofać zgodę na świadczenie Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku (w tym świadczonej w sposób powtarzalny).
10. Wycofanie przez Abonenta zgody na Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku jest równoznaczne z wyłączeniem możliwości korzystania przez Abonenta z Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku. Wycofanie przez Abonenta zgody na Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku nie ma wpływu na usługi zakupione przed wycofaniem zgody uwzględnione na Rachunku. W przypadku usług świadczonych w sposób powtarzalny wycofanie przez Abonenta zgody na Usługi Fakultatywnego Obciążenia Rachunku skutkuje wyłączeniem usługi świadczonej w sposób powtarzalny z końcem okresu, za który została pobrana opłata.
11. Abonent może w każdym czasie zrezygnować z usługi świadczonej w sposób powtarzalny.
12. Korzystanie z usługi podmiotu innego niż Cyfrowy Polsat, odbywa się na zasadach określonych przez ten podmiot.
5. Reklamacje
Dotychczasowe postanowienia regulaminu, dotyczące trybu składania oraz rozpatrywania reklamacji - zostają uzupełnione o treść poniżej:
1. Reklamacja może dotyczyć także nieprawidłowego obliczenia za Usługi Fakultatywnego Obciążania Rachunku.
2. Reklamacja powinna zawierać także sposób, w jaki ma zostać przekazana odpowiedź na reklamację.
Zgodnie z ustawą Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo komunikacji elektronicznej, do zdarzeń będących podstawą do wszczęcia reklamacji zaistniałych przed dniem wejścia w życie ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.
W przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje Państwu prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Oświadczenie o wypowiedzeniu powinno zostać złożone do dnia 10 listopada 2024 r.
Powyższe zmiany wynikają wyłącznie z konieczności dostosowania Państwa umowy do przepisów prawa, dlatego w przypadku skorzystania z prawa wypowiedzenia i rozwiązania Umowy przed upływem czasu oznaczonego (Okresu podstawowego) na jaki umowa została zawarta, Cyfrowy Polsat będzie miał prawo dochodzić od Państwa zapłaty kwoty wynikającej z udzielonej w umowie ulgi, pomniejszonej o jej proporcjonalną wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.